lördag 10 januari 2015

Vad jag tycker att är roligast att fotografera...



 Den frågan/rubriken fick jag av Marvelicious förra veckan. I serien ge-bort-en-rubrik-dagen. Kul! Svaret är att jag gillar fotografera arrangemang. T.ex. så blev kvistar jag plockade av gården (skräp) till en fotoserie på 3 bilder. Man kan ju arrangera nästan vad som helst och fotografera. Klart så gillar jag att fotografera våra katter, men det är mera en utmaning att få dom att stå stilla och posera. Tack Marvelicious!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Att arrangera och komponera en bild utav några få ingredienser, är svårare än att få en bra bild av ens husdjur. Katten eller hunden känner man, men kvistarna vet man inte hur de lägger sig.

Maria sa...

vad intressant! Jag brukade också fota lite arrangemang ett tag, men händer inte lika ofta längre.. Kanske skulle köra nåt sånt som nästa fotoprojekt, jag har ju t.ex. en hel massa smycken och andra fina ting att leka med :)

svar: Vad kul! :) Ska besvara frågan i nåt inlägg nån dag framöver med lite exempelbilder, håll utkik! :) Hoppas du också har en trevlig helg!